معرفی مشاغل درآمد زا

راه اندازی مغازه شال و روسری فروشی – ماهانه ۴۵ میلیون

چگونه فروش فروشگاه شال و روسری را افزایش دهیم؟

شال و روسری خوب : گفتیم خوب .. واژه خوب تعریف دارد ، درک این خوب بسیار در فروش یک فروشگاه تاثیر گذار خواهد بود هیچ وقت سلیقه ی خودتان رو به تنهایی در جور کردن و تهیه شال و روسری دخیل نکنین ، مهم مشتری شماست ، مشتریه که باید بپسنده ، مشتریه که باید پول پرداخت کنه ، پس محور تهیه شال و روسری فروشگاه خود را مشتری بدونین ، اگر مشتری شما شدیدا به قیمت حساسه و دنبال کار ارزون قیمته ... خریدن یک محصول با کیفیت و گرون برای فروشگاه اشتباهه محضه .. این مورد به مرور و با شناخت بیشتر و دقیق تر از مشتر هاتون دستتون میاد که بیشتر دنبال محصولات شیک و گرون هستن یا محصولات ارزون قیمت تر ... اما بطور کلی طرح زیبا ، جنس با کیفیت و قیمت مناسب که اکثرا قدرت خریدش رو داشته باشن رو در نظر داشته باشین ...

قیمت خوب شال و روسری : شال و روسری هر چقدر با کیفیت باشه ، هر چقدر طرحش زیبا باشه ، اگر قیمت خوبی نداشته باشه فروش نمیره ،‌بازم گفتیم قیمت خوب ، نگفتیم قیمت ارزون .. نگفتیم قیمت گرون ..

گفتیم خوب ، چون این خوب بودن رو مشتری تعریف میکنه پیشنهاد میکنیم مقاله ی قیمت گذاری شال و روسری رو که درباره ی قیمت گذاری و نکات مهم مربوط به قیمت شال و روسری هست رو مطالعه کنید .

جای خوب مغازه شال و روسری : هیچ نکته ای .. هیچ نکته ایی .. هیچ نکته ایی ... به این اندازه در تکفروشی شال و روسری اهمیت نداره ، مهمترین عامل موفقیت و بالا رفتن فروش یک مغازه ی شال و روسری جای خوب مغازه است ، جای که اصطلاحا پاخور خوبی داشته باشه و افراد زیادی از مقابلش رد بشن و ... چون نکات مهمی در این مورد وجود داشت ، مجبور شدیم مقاله ی جداگانه ایی رو با نام جای مناسب برای راه اندازی مغازه شال و روسریتهیه کنیم که خوندنش رو حتما توصیه میکنیم ..

تبلیغ خوب برای شال و روسری : هیچ محصول خوبی بدون تبلیغات فروش نمیره ، هیچ محصولی !!! اولین گام توو تبلیغات خوب فروشنده ی خوبه ، فروشنده ی خوب با تبلیغ و توضیح مناسب و صادقانه میتونه مشتری رو قانع کنه که شال یا روسری فروشگاه بهترین گزینه برای خریدنه ، یک فروشنده ی خوب شال و روسری ویژگی های مهم و زیادی داره که بسیار توو فروش یک فروشگاه موثره خوندن مقاله ی ویژگی های فروشنده خوب شال و روسریرو بهتون پیشنهاد میکنیم ، فضای مناسب فروشگاه هم از نظر زیبائی و شیکی ، هم از نظر نور هم و برخورد کلیه پرسنل هم تاثیر بسیار زیادی در مشتری میذاره ..

بطور کلی مشتری ها مخصوصا خانم ها که مخاطب اصلی فروشگاه های شال و روسری هستن از جا و کسی خرید میکنن که اولا احساس راحتی کنند ، دوما احساس صداقت و اعتماد .. پس این دو آیتم مهم رو فروشگاه خودتون رعایت کنید .

چند عامل را که در قیمت گذاری باید مد نظر داشته باشید یاد آور میشویم :

۱. رقبای نزدیک به فروشگاه شما و قیمت فروش آنها : بی توجهی به این مورد می تواند شدیدا به فروشتان آسیب می زند، اگر رقیب شما محصول شما را با قیمت مناسب تری بفروشد ، نه تنها نمیتوانید آن محصول را بفروشید بلکه مشتریان خود را هم به رقیبتان تقدیم خواهید کرد .

۲. مشتریان شما و طبقه ی اجتماعی آنها : ارزان فروشی در منطقه ی لوکس سبب ذهنیت بنجل فروشی نسبت به فروشگاه شما ایجاد میکند ، همچنین قدرت خرید کمی برای محصولات گران در منطقه ی متوسط یا ضعیف وجود دارد.

۳. محصول شما و منحصر به فرد بودن آن :هرچقدر محصول شما خاص تر و دسترسی به آن کمتر باشد ،حساسیت کمتری نسبت به قیمت آن وجود دارد ، مخصوصا در بین بانوان و محصولات زنانه به شدت به چشم میخورد که خانمی بدلیل خاص و جذاب بودن یک محصول به هر قیمتی ، ‌آن محصول را مال خود می کند .

۴. هزینه های فروشگاه شما : هر چه کمتر باشد ، قیمت تمام شده ی شما کمتر ، قیمت فروش کمتر ،‌ قدرت خرید بیشتر خواهد بود ، تا میتوانید هزینه های بی مورد مغازه ی خود را کم کنید ، دقت کنید که گفتیم بی مورد ، بعضی هزینه ها منجر به درآمد بیشتر میشود !!

۵. وجدان کاری و اخلاقیات : ‌هرچند گرفتن سود امری منطقی برای تامین هزینه هاست ، اما دوستانه تجربه ی خودمان را می گوئیم ، به کیفیت حداکثری و قیمت حداقلی اعتقاد و ایمان داشته باشید.

۶. ذهنیت مشتری ، تفاوت مهم تکفروشی و عمده فروشی :

در بین مشتریان تکفروشی شال و روسری بسیار بیشتر به چشم میخورد که نا خودآگاه کیفیت شال و روسری را با قیمت گره میزنند ، هرچه گران تر ، با کیفیت تر ، نه اینکه در عمده فروشی این ذهنیت وجود نداشته باشد اما کمتر است ، بطور کلی این ذهنیت درباره کلیه اجناس در بین بانوان بیش از آقایان دیده می شود ، همکاری تعریف میکرد خانومی وارد مغازه ی ما شد لباس مجلسی را قیمت کرد ، قیمت را به او گفتم ، قبل از اینکه دقیق به آن لباس دقت کند ، گفت نه آقا .. دنبال کار خاص و خیلی شیک و با کیفیت میگردم ، این تیپ لباسها رو نمیپسندم ... به طرف دیگر مغازه آمد و لباس دیگری را قیمت کرد قیمت آن را که دوبرابر لباس قبلی بود به او گفتم و خیلی با دقت به بررسی لباس پرداخت ، بسیار خوشش آمد ، لباس را خرید و با تشکر بسیار زیاد از مغازه بیرون رفت ... لباس مجلسی دوم ، همان لباس اولی بود فقط رنگش روشن بود !!!!!!!

مکان مناسب برای ایجاد فروشگاه روسری فروشی

مغازه ی شال و روسری خود را کجا تاسیس کنیم ؟ اولین گام و مهمترین گام در تاسیس مغازه تکفروشی شال و روسری محل قرار گیری و موقعیت فروشگاه است .. جمله ی بالا را با صدای بلند ، حداقل سه بار برای خود تکرار کنید !!! .. تمامی زحمات روزانه شما از خرید و تهیه ی جنس ،‌ استخدام فروشنده ی خوب ،‌ دکور زیبای مغازه و .. نابود خواهد شد اگر محل مناسبی برای تاسیس فروشگاه تکفروشی شال و روسری خود در نظر نگیرید .. اما چه محلی برای مغازه مناسب است ؟؟

مستاجر یا مالک : بهترین حالت این است که مالک مغازه ی خود باشید ، معمولا مغازه های خیلی خوب با پاخور خوب خیلی در دسترس نیست یا خود مالک از آن استفاده میکند ، یا مستاجر قبلی به راحتی از آن نخواهد گذشت یا آشنایان و اطرافیان مالک مغازه را از آن خود میکنند ، یا اگر مالک مادی و زرنگ باشد هر سال موقع تمدید فشار زیادی به مستاجر وارد میکند ... البته درصد بسیار کمی از مغازه داران مالک هستند و نکات بالا نباید باعث دلسردی شود ، اما به هر حال یادآوری آن مهم بود .. هنگام اجاره ی مغازه به مالک خود دقت کنید ، از مستاجر قبلی ، مغازه های اطراف و ... بپرسید که چه تیپ آدمی است .. اگر خود او کاسب باشد ، یا مغازه را به قیمت بالاتر از فروش و سود آوری آن اجاره خواهد داد یا پس از زحمات شما و جا افتادن مغازه ، هنگام تمدیدقیمتی طلب میکند که مجبور به تخلیه شوید و اسب زین کرده را خود سوار میشود .. البته این قانون کلی نیست و هستند افراد با وجدانی که خیر مردم و اطرافیان خود را میخواهند ...

پاخور : مهمترین نکته پاخور مغازه است ... چند نفر در ساعات مختلف روز از جلوی مغازه عبور میکنند ؟؟؟ اگر به فکر جذب مشتری و آمدن مشتری به قصد خرید از شما هستید ، کار غیر ممکنی نیست اما بدانید بسیار پر زحمت و طولانی مدت است و نکته مالک و مستاجری بسیار مهم .. پاخور خوب مغازه ، پاخوری است که افراد زیادی از جلوی مغازه عبور کنند ، هرچه افراد بیشتری عبور کنند احتمال فروش و شانس موفقیت بیشتر خواهد بود .. این نکته حیاتی است ..

دکور ، نور ، بو ، دما : سه نکته ی موثر در تکفروشی ( عمده فروشی خط مشیء ها و سیاست های خاص خود را دارد) شال و روسری که مشتری را به خرید ترغیب میکند اول دکور زیبا که شامل قفسه های مرتب و چیدمان صحیح است .. دوم نور پردازی مناسب است ، نور پردازی لزوما پر نور بودن مغازه نیست ( قیمت برق خود هزینه است و باعث کاهش سودمی شود !) نور پردازی صحیح شامل تابش مناسب نور به قفسه ها ، ویترین ، اتاق پرو و آینه است برای این منظور میتوانید از نور های متمرکز و لامپ های کم مصرف ( شبیه به هالوژن اما کم مصرف ) استفاده کنید.

سوم بوی خوش و دمای مناسب مخصوصا در فصل گرما و سرماست ، استانهای شمالی و جنوبی که توریستی تر هستند باید دقت بیشتری کنند.

دسترس بودن : دسترسی به مغازه نکته ی مهم بعدی است که هنگام انتخاب جای مغازه ی تکفروشی شال و روسری باید به آن دقت کنید .. آیا اگر مشتری شما بخواهد از هر جای شهر شما به مغازه ی شما بیاید ، به راحتی میتواند ؟ .. با مترو ؟ با تاکسی یا اتوبوس ؟ مشتریان در تمام نقاط شهر به محل فروشگاه شما دسترسی دارند ؟ و ...

جای پارک : جای پارک در تهران تبدیل به مشکل بزرگی شده است .. اگر حوالی فروشگاه شما به راحتی جای مناسبی برای پارک ماشین گیر نیاید ، مشتری شما با مشکل روبرو خواهد شد .. جای پارک برای مراکز خرید اهمیت بیشتری دارد

مراکز خرید مجاور : حوالی مغازه ی شما چه فروشگاه های دیگری هست ؟ .. آیا فروشگاه شال و روسری دیگری موجود است؟ آیا توان مقابله با رقیب خود را دارید ؟ رقیب شما مالک است یا مستاجر ؟ چقدر به منابع دست اول شال و روسری دسترسی دارد ؟ آیا میتواند با فروش قیمت پائین در فروش شما موثر یا سبب حذف شما شود ؟آیا فروشگاه لباس زنانه هست و مشتریهای آنها به مغازه ی شما هم مراجعه میکنند ؟ ....

پاسخ به سوالات بالا می تواند نقش موثر در فروش و سودآوری فروشگاه شال و روسری شما داشته باشد ... پس دقت کنید پاسخ درست و دقیقی برای آنها پیدا کنید ..

ویژگی های فروشنده شال و روسری

فروشنده ی یک مغازه ، مخصوصا تکفروشی مهمترین رکن یک مغازه است ، فروشنده است که باید بتواند  جنس را بفروشد ، فرشنده است که باید رضایت مشتری را جلب کند‌ ، مشتری با اعتماد به حرف های فروشنده است که خرید میکند و مشتری میشود ، مخصوصا اگر فروشگاه شال و روسری شما کار دوم شماست و در مغازه حضور ندارید اهمیت انتخاب یک فروشنده ی خوب چندین برابر است ...

 فروشنده خانوم باشد :

بهتر است فروشنده ی شما خانوم باشد ، خانومها بهتر بهم اعتماد میکنند ، با هم راحتتر هستند ، مخصوصا برای خرید لباس که به لحاظ شرعی و فرهنگی محدودیت های وجود دارد ، معمولا فروشنده ی خانوم حقوق کمتری نسبت به یک آقا در خواست میکنند و معمولا صادق تر هستند.

ویژگی های اخلاقی خاصی را دارا باشد :

صادق ، اراسته ، درستکار و دارای احساس مسئولیت ، پر انرژی و با تحمل باشد ، خوش برخورد و دوستانه رفتار کند و رضایت مشتری را به فروش کاذب ترجیح دهد.

مدیر و مدبر باشد :

به اراستگی مغازه حساس باشد ، در فروش محصولات توازن و تعادل برقرار کند نه آنکه صرفا محصولی را که دوست دارد بفروشد ، ترجیحا محصولات کم فروش را ویترین یا بر سر کند ( خانومها به دیدن بسیار حساس هستند ، بارها محصول کم فروش را با سر کردن فروشنده بهتر فروختیم ) ، منظم و با انضباط باشد. و در آخر آنکه اگر فروشنده ی خوب و قدیمی دارید ، در حفظ آن بسیار کوشا باشید ، یافتن فروشنده ی خوب ماه‌ها و گاهی سالها طول میکشد .

روسری فروشی درامدش بیشتره یا لباس زیر؟

روسری از مد میفته..با تغییر فصل باید نگران جنسای موندت باشی....علاوه بر اون روسری هایی که ابریشمی یا جنس خاص باشن قیمت بالایی دارن که خریدشون ریسکه و فروششون یکم سخته..... راحت بگم برای کسی که میخواد فروشندگی رو شروع کنه لباس زیر خیلی خوبه...چون از مد نمیفته ..جنسی نیست که با تغییر فصل تغییر کنه و اینکه قیمتاش قابل قبول تر و برای فروش راحت تره.

اما بستگی داره کلا کجا مغازه بزنی.... و چ نوع جنسی بیاری و چ قیمتی بدی .... ما یک لباس زیر فروشب تدی محلمون بود ک خودش تولیدی لباس زیر داشت و خیلییییی ارزون میداد ولی اونقدر مشتری جمع کرد ک از سودش کلی شعبه زد و کل ساختمونای اطرافشو خرید و یک فروشگاه پوشاک بزرگ زد.

انواع جنس شال و روسری عبارت هستند از:

جنس نخی: یکی از جنس‌های پرطرفدار امروزه، جنس نخی شال و روسری است که به دلیل طرح‌های متنوع طرفداران زیادی دارد. این جنس اصلاً سر نمی‌خورد و دوام زیادی دارد. همچنین یکی از مناسب‌ترین جنس‌ها برای فصل‌های گرم است. یکی از بهترین ایده های فروش شال و روسری در اینستاگرام ارائۀ شال و روسری با جنس نخی است. شما می‌توانید با تهیۀ طرح‌های خاص و متفاوت، بسیاری از کاربران خود را برای خرید تشویق کنید.
جنس حریر: اگر قصد دارید یک شال یا روسری متفاوت در فروشگاه اینستاگرامی خود داشته باشید، جنس حریر گزینۀ بسیار خوبی است.
جنس ساتن، ابریشم و لمه: این جنس‌ها مخصوص فروشگاه‌های اینستاگرامی است که به تمام سلیقه‌های مشتری‌های خود احترام می‌گذارند. جنس ساتن، ابریشم و لمه به دلیل جذابیت خود دارای طرح‌های خاص هستند و سخت پسندترین مشتریان نیز آن‌ها را می‌پسندند. این جنس‌ها برای آن دسته از مشتریانی که به دنبال شال یا روسری مجلسی هستند، بسیار مناسب است.
بافت و آکریل: این جنس از شال و روسری برای فصول سرد سال مناسب است و دارای نخ مصنوعی پف کرده است.

آدرس عمده فروشی شال و روسری در تهران
میری بازار تهران . راسته روسری فروش ها بیشتر از ۲۰۰ تا مغازه شال و روسری فروش هستش . آدرسش هم میشه بازار تهران . مشیرخلوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *