دانشکده جوراب بافی

تجربه فروش جوراب در دیجی کالا

متنی که در زیر می‌خوانید تجربه یکی از دوستان از فروش در دیجی کالاست. این دوستمون اقدام به فروش جوراب در بستر سایت دیجی کالا کرده اند.

کلی زمان و انرژی گذاشتم روی ثبت فروشگاه، عکس برداری از محصول و ثبت محصول و غیره.
سه ماه هر روز سر می‌زدم  ولی درخواستی نبود. تا اینکه اول آبان اولین خرید از فروشگاه ما انجام شد.

با خوشحالی تمام محصول رو بسته بندی کردیم و بردم به انبار سیار دیجی کالا تو شهر ارومیه تحویل دادم.
چند روز بعد دومین و سومین و چندمین سفارش ثبت شده و هر پنج تا رو ارسال کردم.

ولی مشکل از جایی شروع شد که مبلغ فروش واریز شد.
بماند که مبلغ رو حداقل یک ماه بعد واریز می‌کنند. برای سه قلم کالا به ارزش ۴۹۵ هزار تومان فروش که از مشتری نقدا دریافت کرده‌اند ۳۱۰ هزار تومان به من واریز کرده‌اند.
کل هزینه این سه قلم کالا برای من ۲۸۰ هزار تومان بود و من برای هر قلم تنها ۱۰ هزار تومان سود کرده بودم در حالی که جناب دیجی کالا از این فروش ۱۸۵ هزار تومان سود کرده اند.

۱۵ درصد پورسانت + هزینه ارسال کالا از مبدا انبار سیار دیجی کالا در ارومیه تا تهران + هزینه پردازش و ارسال کالا تا مقصد + درج برچسب نارنجی را دیجی کالا از مبلغ فروش کسر میکنه!

من یه هزینه دیگه هم در تجربه فروش در دیجی کالا داشته‌ام. اونم اینکه باید کالا رو از فروشگاهم تا انبار سیار با خودم با خودرو شخصی میبردم یا با پیک ارسال میکردم.

پس در حالت کلی کالا و حمل و نقل و هزینه کلی حمل و نقل از من و سود برای دیجی کالا هست.
حالا خوشبختانه من طوری قیمت گذاشته بودم که ضرر نکردم.
در حالت کلی خواستم بگم هم فروشنده و هم خریدار متضرر میشن و تنها کسی که برد میکنه دیجی کالا هست.

منظورم از گفتن اینها صرفا انتقال تجربه فروشندگی خودم در دیجی کالا بود تا بقیه دوستان هم با دانش کافی وارد این کار شوند.

تازه یه نکته دیگه: یکی از پنج قلم کالا رو مشتری بدون دریافت کنسل کرده. حالا جنس مونده تو انبار تهران من تا یک ماه وقت دارم بفروش برسونمش یا بعد یک ماه باید از جیبم هزینه انبارداری پرداخت کنم.

اگر هم بخواهم در خواست بدم که جوراب رو از انبار به خودم برگردونن باید از جیبم ارسال با پست رو پرداخت کنم و یک پروسه ثبت درخواست طولانی رو طی کنم.

یعنی من برای کالای که فروش نرفته و مشتری دلش خواسته کنسل کرده کلی هزینه ارسال و دریافت دادم در حالی که ریالی هم سود نکردم.

جمع بندی صحبتم:
اگر بخواهم با دیجی کالا همکاری فروش داشته باشم باید هر کالا رو به سه برابر قیمت تمام شده قیمت بزنم تا بتونم این همه هزینه رو جبران کنم و ارزش دردسرش رو داشته باشه. در این حالت هم چون قیمت رقابتی است نمیتونم رقابت کنم و حذف میشم پس بهتره در کل قیدشو بزنم و بی خیالش بشم.

تجربه دوم:

منم برای فروش محصولاتم شروع به فعالیت در دیجی کالا کردم اول از همه با ذوف و شوق رفتم یه پرینتر لیبل زن خریدم ۳ میلیون ۵۰۰ و بعدش هم یک پرینتر دیگه ۶ میلیون و پونصد ، حالا از نظر پرینتر ها که ضرر نکردم ولی در کل با کلی ذوق و شوق شروع به فعالیت کردم اولین سفارش که گرفتم کلی دردسر داشتم از اینکه لیبل بزن بعد سر فرصت اینو پست کنی به انبار دیجی کالا
هزینه ارسال به انبار دیجی کالا + کمیسیون دی جی کالا + هزینه ارسال و انبار داری دیجی کالا + مالیات و غیره
کلا پشیمون شدم :)))

تجربه سوم:

من فروشنده شدم
تو ماه اول حدود ۵میلیون فروختم
تو ماه دوم حدود ۱۰ میلیون فروختم
با رضایت مشتری ۸۰ درصد
قیمت هام هم با این‌که دیجی کالا ۲۰ درصد میگیره از فروشندها
بازهم ازبازار کمتر بود
بعد که قرار بود دیجی کالا پولمو بده ۱۰ میلیون جریمه کرد بخاطر فروش کالای غیر اصل الانم هرچی اعتراض میکنم جواب نمیدن احساس میکنم مثل پینوکیو سرم کلاه رفته باغ سبز نشون میدن آخرش بیچاره میشی سود من تو کل فروشم ۳ میلیون هم نبود ۱۰ میلیون جریمه انصافه با رضایت مشتری ۸۰ درصدی
فروشنده نشید که سرتون کلاه میره خود دیجی کالا ۱۷ تا ۲۵ درصد سود میگیره از فروش بعد پول جنسی هم که فروختیم پس نمیده

تجربه چهارم:

امیدوارم گذرتون به دیجی کالا نیفته و هرگز هوس نکنید اینجا بفروشید. مسخره ترین و ابلهانه ترین بخش ماجرا مساله مرجوعی تو دیجی هست. مردم جنس میخرن و استفاده میکنند و بعد بدون هیچ کنترل و هزینه ای مرجوع میکنند. یک سری برام مرجوعی اومد که طرف برداشته بود یه کالای مشابه کالای من که کارکرده هم بود تو کارتن من گذاشته بود .
سری دیگه برام مرجوعی اومده بود که طرف لوازم گرونقیمت کالا رو از روش باز کرده بود و قطعه خراب جاش بسته بود.
و بارها هم برام مرجوعی اومده که طرف از کالا قشنگ استفادش رو کرده باهاش مسافرت و مهمونیش رو رفته و بعدش با بسته بندی ترکیده و کالای داغون و مصرف شده مرجوع کرده.
جالبه الان اگر شما تو سایت ایران خودرو هم بری حداقل فرمالیته هم یه فرم تماس با مدیریت داره ولی مدیریت دیجی هیچ راه تماسی نداره و تو برج عاج نشستن.
در ضمن ابدا فریب کمیسیون ده درصد دیجی رو نخورید. تجربه من تو ۶ماه ثابت کرده با مرجوعی های ناحق و جرایم و هزینه های ظالمانه ای که میگیرن از هر فروش باید ۲۵ درصد برای اینا کنار بگذارید که بعیده هیچ کالایی چنین توجیهی داشته باشه.

تجربه پنجم:

دیجی‌کالا برای خیلی‌ها مثل من ابدا اعتبار و جایگاه سابق رو نداره.
هرجا اسم دیجی‌کالا رو می‌بینم، خودم رو موظف می‌دونم حتما ذکر کنم که گول بخش نظرات کالا رو نخورید!
دیجی‌کالا مدت‌هاست برای بخش نظراتش از افرادی داره استفاده می‌کنه که فقط بیان و تعریف کنن.
شما زیر هر کالایی میبینی ادبیاتی مشابه وجود داره مثل "وای من این کالای چینی درجه چهار رو دو سال پیش خریدم و بینظیره، کیفیتش به مراتب بهتر از برندهایی مثل سونی و سامسونگه!" یا "فقط میتونم بگم عالیه! هیچ نقطه ضعفی نداره"
خودم بعنوان خریدار یک مام رول مردانه، کامنت دادم که "از رایحه خوشم نیومد" نظرم رو سه بار رد کردن!!! و همونجا چند خانم بعنوان استفاده کننده محصول رضایت خودشون رو اعلام کرده بودن 😐

تجربه ششم:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *